INFO BOX
- DEVELOPER: Giant Squid
- PUBLISHER: Giant Squid
- PLATFORME: PS5, PC
- ŽANR: Avantura
- DATUM IZLASKA: 19. kolovoza 2025.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
Giant Squid, kalifornijski studio predvođen vizionarom Mattom Navom, već je ostavio neizbrisiv trag u industriji svojim ranijim naslovima kao što su Journey, Abzu i The Pathless. Svaka od tih igara bila je svojevrsni umjetnički eksperiment koji donosi mješavinu meditativnog istraživanja, fluidnog kretanja i emotivnog neverbalnog pripovijedanja. Njihovim stopama ide Sword of the Sea, nova igra ovog razvojnog tima koja nas vodi na još jedno čudesno putovanje, ovoga puta na letećem maču koji poput howerboarda klizi preko pješčanih dina i zaleđenih planina. No, može li ova igra ispuniti visoka očekivanja i standarde koje su postavili njeni prethodnici ili se možda Giant Squid malo previše otisnuo u poznate vode?

O utvarama, mačevima i pješčanim morima…
Sword of the Sea nas baca u ulogu tajanstvene utvare koja se budi u pustom, gotovo apokaliptičnom svijetu gdje pijesak teče poput oceana, a drevne ruševine šapuću priče o zaboravljenim civilizacijama. Priča počinje dramatičnim prizorom – kap vode, kao čudesni eliksir, oživljava utvaru, koja uzima svoj mač. No, mač nije samo oružje, već i čarobni alat koji služi kao hibridni hoverboard za klizanje i surfanjepo dinama i ključ za obnavljanje svijeta. Vaša misija je ambiciozna, ali jednostavna – morate vratiti život u jalovu zemlju, oživljavajući oceane, morske ekosustave i drevne vodene tokove kroz niz transformacija krajolika. Ova premisa, iako minimalistička, nosi snažnu ekološku poruku, suptilno se dotičući tema klimatskih promjena, ciklusa obnove i utjecaja pojedinca na okoliš.
Narativ igre, u skladu s tradicijom Giant Squida, oslanja se na atmosferu, a ne na eksplicitno pripovijedanje. Nema dijaloga, nema dugačkih monologa – samo utvara, njen mač i svijet koji čeka da bude probuđen. Priča se otkriva kroz fragmente, kroz kamene ploče s kriptičnim tekstovima, ruševine koje nagovještavaju ratove i pad civilizacija, a tu su misteriozni trgovci koji povremeno nude naznake o prošlosti svijeta. Ovi elementi stvaraju osjećaj misterija, ali istovremeno ostavljaju mnogo toga nedorečenog. Tko je naša utvara? Je li ona čuvar, heroj ili samo lutalica uhvaćena u vječnom ciklusu? Jesu li trgovci saveznici ili samo promatrači? Ova nejasnoća može biti očaravajuća za igrače koji uživaju u interpretaciji, ali za one koji traže dublju emocionalnu povezanost, priča može djelovati previše apstraktno. U usporedbi s Journeyjem, gdje je putovanje dvoje likova bez riječi izazivalo suze, ili Abzuom, koji je kroz podvodni svijet prenosio osjećaj čuđenja i poštovanja, Sword of the Sea pomalo zaostaje u emocionalnom utjecaju. Nedostaje mu onaj trenutak koji lomi srce ili ostavlja igrača s dubokim razmišljanjem.
Ipak, minimalizam ima svoje prednosti. Priča ne opterećuje igrača nepotrebnim detaljima, ostavljajući prostor za vlastitu maštu. Utvarin tihi stoicizam i svijet koji se mijenja pred vašim očima stvaraju osjećaj svrhe, čak i ako motivacija nije uvijek kristalno jasna. Transformacije krajolika, od suhih dina do bujnih vodenih ekosustava, ne predstavljaju samo vizualni spektakl, već i narativni alat koji pojačava osjećaj da vaš trud ima smisao. Svaki oživljeni vodeni čvor donosi novi život u svijet, od riba koje plivaju u novonastalim rijekama i morima do biljaka koje niču iz pješčanih pukotina, što daje igraču osjećaj postignuća.
Sword of the Sea je kompaktna avantura koja traje oko tri do četiri sata u prvom prolazu, što je u skladu s prethodnim naslovima Giant Squida. Ova kratkoća čini igru lako probavljivom, sprječavajući osjećaj monotonije. New Game+ mod, koji omogućava ponovno igranje s otključanim sposobnostima, dodaje određenu razinu replayabilityja, posebno za igrače koji žele istražiti svaki kutak svijeta ili usavršiti svoje vještine surfanja. Međutim, ova kratkoća može biti i mana jer baš kad se čini da se igra razmahala, dolazi do kraja, ostavljajući igrače s osjećajem da su željeli još. Dodatno, odsutnost značajnijih sporednih misija ili dublje interakcije s okolinom može učiniti da svijet, iako prekrasan, djeluje pomalo statično izvan glavne priče.
Surfanje po pješčanim dinama
Sword of the Sea s narativne strane može djelovati eterično i pomalo zagonetno, no gameplay je prilično jasan i jednostavan, nudeći iskustvo koje je istovremeno uzbudljivo i meditativno. Srž igre leži u maču glavnog protagonista, koji služi kao čarobni hoverboard, omogućavajući mu da klizi preko pješčanih dina, zaleđenih padina i drugih dinamičnih površina s lakoćom koja podsjeća na najbolje trenutke iz Tony Hawk’s Pro Skatera ili SSX-a. Giant Squid je očito crpio inspiraciju iz ekstremnih sportskih igara, ali je dodao svoju prepoznatljivu dozu elegancije i minimalizma. Rezultat je sistem kretanja koji je toliko fluidan da se čini kao da plešete s vjetrom – jedan trenutak letite niz dine enormnom brzinom, a sljedeći izvodite graciozne skokove uz emotivne taktove soundtracka legendarnog Austina Wintoryja.
U usporedbi s prethodnim igrama studija, Sword of the Sea predstavlja značajan korak naprijed u pogledu interaktivnosti i dinamike. Dok je Abzu bio gotovo čisto kontemplativno iskustvo s minimalnim izazovima, a The Pathless pokušavao balansirati između akcije i istraživanja, Sword of the Sea uspijeva pronaći savršenu ravnotežu. Kontrole su intuitivne, s jednostavnim inputima koji omogućavaju glatko klizanje, skokove, trikove i boostove. Igra postupno uvodi nove mehanike, poput sposobnosti za manipulaciju okolinom – na primjer, aktiviranje vodenih čvorova koji pretvaraju pješčane dine u tekuće rijeke ili otvaraju skrivene puteve. Ove promjene krajolika nisu samo vizualne prirode, već i aktivno mijenjaju gameplay, omogućavajući vam da istražujete zone na nove načine i otkrivate skrivene oblasti.
Jedan od najvećih aduta igre je osjećaj slobode koji ona nudi. Svaka zona je dizajnirana kao otvoreni igralište koje nagrađuje eksperimentiranje. Možete birati hoćete li juriti najbržim putem do sljedećeg cilja ili istraživati skrivene ruševine i prikupljati kristale koji otključavaju dodatne sposobnosti. Ova fleksibilnost čini svako igranje jedinstvenim, a sustav trikova, poput okretanja u zraku ili hvatanja mača, dodaje dodatnu razinu zabave, iako su ti trikovi uglavnom estetski, ne utječući značajno na napredak.
Ipak, gameplay nije savršen. Sekcije u kojima naš heroj napušta svoj mač kako bi jahao divovske životinje, poput morskih pasa, dupina ili čudnovatih pješčanih stvorenja, djeluju pomalo promašeno. Iako su ove sekcije vizualno impresivne, često su previše linearne i lišene dubine, djelujući kao kratki prelasci između ključnih trenutaka igre. Kontrole tijekom ovih segmenata nisu uvijek precizne, što može izazvati frustraciju, posebno kada se suočite s uskim prolazima ili preprekama. Zagonetke su još jedna slaba točka. Većina ih se svodi na pronalaženje pravog puta ili aktiviranje određenih točaka u okolini, što je često previše jednostavno i ne nudi značajan izazov. Ovi elementi razbijaju ritam koji inače dominira iskustvom klizanja, ostavljajući dojam da je studio pokušao diverzificirati gameplay, ali nije u tome u potpunosti uspio.
Unatoč tim nedostacima, radost kretanja kroz svijet Sword of the Sea je neosporna. Igra uspijeva uhvatiti onaj rijedak osjećaj flowa, gdje se svaki skok, svaki zaokret i svaki boost čine prirodnim. Bez sumnje, očekuje vas epsko iskustvo koje će vas ostaviti bez daha.
Rasplesane emocije
Sword of the Sea je vizualni spektakl koji pokazuje koliko indie studio poput Giant Squida može postići s ograničenim resursima (a gdje bi tek bio kada bi raspolagao znatno većim sredstvima?).
Igra nastavlja studijsku tradiciju minimalističkog dizajna s naglaskom na jarke boje, čiste linije i dramatične pejzaže. Svaka zona, od valovitih pješčanih dina do snježnih planinskih vrhova i novonastalih podvodnih ekosustava, izgleda kao umjetničko djelo koje bi bez problema moglo biti izloženo u galeriji. Transformacije krajolika, gdje suhe pustoši postaju bujni vodeni svjetovi puni riba, koralja i svjetlucavih biljaka, predstavljaju tehnički i estetski vrhunac. Efekti rasvjete su posebno impresivni, s dinamičnim sjajevima i sjenkama koji pojačavaju osjećaj dubine.
Zvuk i glazba su, kao i uvijek kod Giant Squida, na zavidnoj razini. Soundtrack Austina Wintoryja je još jedno remek-djelo koje utječe na sva osjetila, spajajući ambijentalne tonove s uzbudljivim orkestralnim crescendima koji savršeno prate ritam igre. Tihi, melankolični akordi prate trenutke istraživanja, dok dramatični vrhunci pojačavaju uzbuđenje tijekom brzih spustova niz dine. Zvučni efekti su jednako pažljivo osmišljeni – šum vjetra, tapkanje mača po pijesku i žubor vode stvaraju doista imerzivno iskustvo koje gotovo možete osjetiti. Također, DualSense kontroler dodatno obogaćuje iskustvo haptičkim feedbackom koji prenosi teksturu površina, od glatkih dina do hrapavog leda.
Kontrole su većinom besprijekorne, s responsivnim inputima koji čine klizanje intuitivnim i prirodnim. Međutim, postoje problemi. Kamera može biti problematična u užim prostorima, gdje se ponekad zaglavi ili ne prati igrača kako treba, što može dovesti do neugodnih trenutaka tijekom brzih sekvenci. Povremeni padovi frameratea, posebno tijekom intenzivnih transformacija krajolika ili u zonama s mnogo čestica, primjetni su, ali ne toliko da značajno naruše iskustvo.
Sve u svemu, Sword of the Sea je još jedno impresivno audiovizualno ostvarenje koje vas definitivno neće ostaviti ravnodušnim i na tom polju nimalo ne zaostaje za prethodnim igrama njegovih autora.
Kratko i slatko, ali nekako rutinski odrađeno..
Sword of the Sea je još jedan dragulj u kruni Giant Squida. U pitanju je igra koja spaja vizualnu raskoš, fluidno kretanje i meditativnu atmosferu u paket koji je doista teško ignorirati. Iako ne doseže emocionalne visine Journeyja ili dubinu Abzua, ova neobična avantura nudi jedinstveno iskustvo koje će oduševiti ljubitelje prethodnih uradaka ovog studija. Njena kratkoća i jednostavnost mogu biti dvosjekli mač – dok sprječavaju da igra postane zamorna, ostavljaju dojam da je potencijal za nešto veće nekako ostao neiskorišten. Ipak, radost surfanja na maču kroz valovite dine i oživljavanje pustoši vrijedna je svake minute. Ako tražite igru koja će vas na nekoliko sati odvesti u drugi svijet, Sword of the Sea je val koji definitivno vrijedi „zajahati“.








