IZDAVAČ: Bethesda Softworks

PLATFORME: PC, PS3, XBox360

ŽANR: First person shooter

DATUM IZDAVANJA: 07.listopad 2011

Uvodna animacija

Čovjek bi pomislio da se radi o dugometražnom crtiću. Stvarno oduzima dah.

Bethesda je u zadnje vrijeme zaposlen izdavač. Tendencija stvaranja epskih djela osjeti se po broju medija na kojima Rage dolazi. Čak tri.  Rage je na prvi pogled pucačina iz prvog lica. Samo na prvi pogled. Nakon par sati provedenih u  Wastelandu shvatite da tu ima još nečega osim pukog napucavanja horde glupavih mutanata ili još manje inteligentnih,  nazovi opakih,  bossova. Ne mogu se uhvatiti priče kao glavne okosnice igre jer ću vrlo brzo izlajati sve zanimljive stvari. Shvatili ste. Ne radi se o sagi epskog sadržaja  već više o kratkoj pripovijesti ograničenog broja riječi. Pa da krenem.

WHO IS REAL RULER OF THE WORLD

Godine 2029. Zemlju je pogodio Apophis asteroid. Kako bi se spasio barem dio civilizacije, vlasti diljem planeta pokreću Eden Project stvarajući sofisticirana postrojenja zvana Arcs. Plemenita želja za opstankom ljudske rase nije primarna određenim generalima koji, zamislite, nakon apokalipse žele vladati novim svijetom sabotirajući prvotni plan ponovne rehabilitacije svih duboko zamrznutih stanovnika Arki.  Aktivirane su samo Arke čiji su im zapovjednici odani. Život započinjete kaotičnim buđenjem iz sto-i-nešto-sitno godišnjeg sna. Zovete se Nicholas Raine. Kapsule s već odavno raspadnutim  ostacima ljudi strše svuda oko vas. Moram li napomenuti da patite od kronične amnezije?  Uspijete se iskobeljati iz kontrolne sobe i prvo na što naletite su pripadnici nekakvog klana.  Lijepo im pokažete što znate, a oni vas za uzvrat, svežu poput kokoši za klanje. Dan Hagar, stanovnik wastelanda, srećom,  pruži ruku pomoći pa zajedno kidnete u nepoznatom pravcu. Ostaci civilizacije okupljeni su oko lokalnih šerifa. Mjesta pogodna za život ljudi lokalizirana su oko izvora pitke vode ili duboko pod zemljom. Ostaci starih gradova prepuni su mutanata. Vremenom saznajete da trenutna vladujuća elita  ima svoje prste u tome.  Bivate, pomalo naivno,  uvučeni u  pokret otpora. Vremenom shvaćate kao stvari nisu crno bijele, već da svaki akter priče ima neki svoj skriveni cilj.

Upucati nešto?

GUBLJENJE VREMENA ALA ID

Par činjenica koje sam naveo u “traileru”,  saznajete tek u poodmaklom dijelu priče.  Rekao sam da neću kvariti gušt otkrivanja događaja jer štorija nije osobito duga niti razrađena.  Sve što morate znati je da  ćete se često zaplesti u bezizlazne situacije. Sačuvati živce nije tako lagano kako se čini.  Wasteland obiluje opasnostima, a oružje, zajedno s resursima za preživljavanje, je limitirano. Samo da su te nesretne save pointove stavili bliže, a ne na , onako, brat-bratu tri-četri sata  igre, bilo bi super. Uz sve defibrilatore i quick health patcheve, otegnete papke na redovitoj bazi. Nakon ponovnog učitavanja, shvatite da je u vjetar otišlo cijelo popodne. Manual save is your friend.

VIDI! JOŠ SE MIČE!

Autić ili motorin (quad) dobijete u miraz na samom početku pa istraživanje svijeta može započeti vrlo rano. Prvo će te se malo diviti okolini. Svaka rupa Wastelanda izgleda fantastično. Detalja kao u  enciklopediji Britanici. Animacije? U stilu Dreamworksa. Prava šteta što taj poluotvoreni svijet nije bogatiji sadržajima. Nažalost, ako ne pratite priču, nemate u ovom prekrasnom ambijentu što raditi osim izvoditi trikove vozilom. Tu i tamo će vas napasti koji cestovni Banditos, ali ništa dramatično što se ne može riješiti raketom u auspuh, odnosno olovom u kiler. Kad sam već kod oružja,  ono što nosite na ramenu i ono čime pucate iz vozila nema veze jedno s drugim.  Na vozilu, osim raketa i strojnice možete imati cijelu paletu dodataka: od pomoćne lebdeće turete do regeneracije štita.  Svaki tip pucalica ima dodatnu municiju koja otključava posebne mogućnosti.  Moj favorit je ručni raketobacač s kojim pošaljete u nebo negativca nasađenog u kupolu improviziranih tureta strateški smještenih uz najprometnije ceste. Snajper je, za promjenu, koristan, nezaobilazan komad oružja.  Određene dijelove priče jednostavno ne možete prijeći bez preciznog gađanja mutanata u treće oko.  Neka vam ne bude  strano zaprljati ruke. Kundakom po čelu postaje prihvatljiva  taktika u nedostatku municije.

Iza scene

MY PRECIOUS

Uhvatiti korak s vrlim novim svijetom glavni vam je zadatak tijekom cijele igre. Ispunjavanje sitnih želja stanovnicima Wastelanda podiže ugled, a s ugledom se podiže količina zelenih, šuškavih novčanica koje zaradite određenim, pomalo mutnim poslovima. Interesantno kako dolari otvaraju sva vrata, čak i nakon propasti svjetske ekonomije… Upravo u ovom segmentu imamo lijepu integraciju RPG elemenata. Skupljanje, u kombinaciji sa preglednim inventoryem, pun je pogodak. Razvijanje inženjerskog znanja dobro dođe jer neke stvari ne možete kupiti. Najčešće se radi o drugom, boljem tipu municije ili o robo-tureti ili auto-bombi. Nadogradnja vozila pak, nova je priča. Bitan je ugled kojeg stječete takmičenjem u mini-igrama utrkivanja, a ne novac. Prvo morate otključati nadogradnje. Svaki grad ima svoje “gladijatore”. Ponekad može biti vrlo zahtjevno osvojiti zlato tj. prvo mjesto.

Ajme zla

KRUHA, KRUHA I IGARA!

Mini-igara ima nekoliko. Sve su zabavne, a možete ih ponavljati koliko god puta hoćete. Utrke su jedan od alternativnih načina igranja Rage-a. Govorim o multiplayeru.  Zarazno kada uđete u arenu s još nekoliko Live protivnika. Hero of wasteland drugi je modus multiplayera u kojem možete zaigrati s Live prijateljem. Online mogućnost igre podiže dugotrajnost igranja Rage-a za barem dvadesetak sati. Pohvalno. Borbe s glavnim bossevima nisu komplicirane. Mogle su biti malo zahtjevnije, ali eto.  Pred kraj, imate dovoljno resursa za pobiti pola svijeta pa možda zato izgleda jednostavno.

Od nekud se mora početi

ŽELJE I POZDRAVI

Vizualno, Rage je pravi bombon. Uvjerljivo jedan od najboljih prikaza post apokaliptičnog svijeta i onda kao šakom u oko, dvostruko očitavanje tekstura. Treba određeno vrijeme da se priviknete na ovakav prikaz. Osim mogućih DLC-ova, Rage pruža sasvim zadovoljavajuću količinu igranja. Ne gine vam barem 30+ sati  što je u današnje vrijeme više nego pohvalno. Koliko je AI negativaca dobar, toliko je  potpuni nedostatak motivacije za prelazak glavne priče loš. Ogromna mana. Već spomenuto nepostojanje autosave  opcije nepotrebno razbija dinamiku igre. Mehanika gameplaya je vrlo dobra pa to donekle spašava ukupni dojam. Voicacasting je svakako veliki plus. Presuda? Rage je prosječna, zabavna igra s natprosječnom grafikom, suhoparnom pričom i neupečatljivim likovima.

PODIJELI OVO!

• Facebook
  • Twitter