Iako je The Callisto Protocol najavljivan kao spiritualni nasljednik kultnog Dead Spacea, njegov izlazak nije prošao bez kontroverzi. Kritike, tehnički problemi i razočaranje izdavača Kraftona obilježili su početak, no novi podaci i izjave redatelja Glenna Schofielda bacaju sasvim drugo svjetlo na komercijalni uspjeh igre. Je li The Callisto Protocol doista podbacio ili je možda ipak riječ o pogrešnoj percepciji?
Kada je TJe Callisto Protocol lansiran krajem 2022. godine, očekivanja su bila visoka. Iza projekta je stajao Glen Schofield, kreator Dead Spacea, a igra je trebala ponuditi svježu dozu horrora u svemiru. Međutim, tehnički problemi, nedovršenost i negativne recenzije zasjenili su početni hype. Krafton, izdavač igre, ubrzo je proglasio projekt neuspjehom jer nije dosegnuo zacrtanih 5 milijuna prodanih primjeraka. Kao posljedica toga, uslijedili su masovni otkazi u Striking Distance Studiosu.
No, gostujući u The Game Business podcastu, Schofield je iznio sasvim drugačiju priču. Prema njegovim tvrdnjama, The Callisto Protocol je do danas prodan u oko sedam milijuna primjeraka, što je znatno više od onoga što je Krafton prvotno očekivao. Osim toga, broj ukupnih preuzimanja dodatno je porastao zahvaljujući dostupnosti igre na Game Pass i PlayStation Plus pretplatničkim servisima, što je dodatno proširilo bazu igrača.
Schofield je priznao da je igra u početku bila tehnički problematična, ali da je tim uložio značajan trud u poboljšanja, izbacivši čak 86 zakrpa i niz DLC sadržaja, uključujući Final Transmission, koji su igru doveli u stabilno i igrivo stanje. S obzirom na budžet od 162 milijuna dolara, redatelj tvrdi da je Krafton uspio povratiti ulaganje i ostvariti značajan profit.
Ipak, ostaje nejasno zašto su otkazi u Striking Distance Studiosu uslijedili unatoč navodnom financijskom uspjehu. Je li riječ o neslaganjima unutar uprave, pogrešnoj komunikaciji ili jednostavno o drugačijim kriterijima uspjeha, ostaje otvoreno pitanje.

