[GG interview]:PCSX 2 team intervju

pcsx2_emulator

Vjerojatno ste dosada čuli za PlayStation 2 emulatore, kako one legalne tako i one ilegalne. No, jeste li čuli za PCSX 2? Navedeni emulator je proizvod grupe entuzijasta koji rade na tom području već desetak godina, a zadnji update emulatora je dodatno poboljšao iskustva gamera koji žele igrati svoje PlayStation 2 igre na PC-u.
Nakon emulatora za prvu Sonyjevu konzolu te velikih nadogradnji PCSX 2 emulatora, popričali smo sa jednim članom užeg tima o svim njihovim iskustvima, motivima i mišljenjima povezanim sa emulacijskom scenom, no i gamingom općenito.
PCSX2 emulator je dostupan već sedam godina, a od svog izdavanja kompatibilnost mu se konstantno nadograđivala tako da je danas moguće pod HD rezolucijom na PC-u igrati legendarne igre kao što su Final Fantasy X i Metal Gear Solid 3.
Kroz ovaj GoodGame intervju saznat ćete detalje o tome kako se izrađuje jedan emulator, kako je legalan i kakve su mogućnosti da u budućnosti vidimo i PlayStation 3 emulator. Čitajte dalje za više informacija i uživajte.

No dobro, s kime pričamo?:-)

Ja sam ‘bositman’, i dio sam PCSX 2 momčadi od 2003. godine i odgovoran sam za sajt, forum, vodiče, korisničku podršku, dokumentaciju i testiranje.

Uf…Puno posla. Možeš li nam nešto reći od razvoju PCSX2 emulatora do današnjeg dana?

Emulator je puno napredovao u zadnje dvije godine. Izdanjem 0.9.8 kompatibilnost i brzina emulatora su se uvelike povećali i to do te razine da svaki moderni sistem može pokrenuti većinu igara. Najnovijim izdanjem MTVU speed hacka mnogi korisnici su dobili povećanje brzine procesora za otprilike 15%.

Koliko ljudi radi na ovom projektu, kada je on uopće počeo?

Nažalost, nedavno je broj ljudi koji rade na projektu bitno smanjen budući da su članovi cottonvibes i Jake Stine dobili zahtjevnije poslove i morali napustiti projekt. No i dalje rama, pseudonym, gregory, arcum, avih i Gabest rade na PCSX2 emulatoru.
Sve je počelo davne 2001. godine sa shadowom (AKA. Expertom, trenutačnim vođom JPCPSP-a) i linuzappzom koji su osnivači PCSX (1) projekta. Tako su i počeli raditi na drugom emulatoru koristeći prvi budući da obje konzole imaju dosta sličnosti. Ja sam se pridružio timu, kako sam i rekao, 2003. godine asistirajući u testiranju i bez nekog posebnog predznanja o PlayStation 2 konzoli ili računalnim sustavima. A sada, 10(!) godina poslije tu smo gdje smo.

Koji su najčešći problemi s kojima se suočavate pri izradi emulatora?

Ponekad me sve to frustrirati. Sjećam se vremena kad su dokumenti na temelju kojih su se radili kodovi bili netočni ili potpuno pogrešni a mi smo zapravo tražili bug u našem implantatoru kodova. Inače bi popravili nešto pa bi nešto drugo na što se zasnivalo to što si popravio bilo pokvareno pa bi znali često biti frusrirani u tom začaranom krugu. Razni aspekti su isprepleteni i teško je nalaziti sve greške i bugove.

Koje su razlike između PCSX 2 i PCSX emulatora?

Svijet PlayStationa 2 je dosta različit naspram „jedinice“, kompliciraniji je. To je to što ja znam. SPU jedinica i neki dijelovi R5900 CPU-a su dosta srodni prvom PlayStationu, no tu moje znanje i uvid u sve to staje. Za takvo nešto treba pitati shadowa ili linuzappza koji su, nažalost, u ovom trenutku ne mogu pridružiti razgovoru jer su  zauzeti.

S obzirom na količinu informacija i opcija koje se tiču PCSX 2, prosječan korisnik se može uplašiti oko kompleksnosti samog emulatora. Neki drugi emulatori su ipak jednostavniji i nije potrebno dodatno podešavanje grafičkih performansi. Da li je vaš emulator kompliciraniji jednostavno zato što je bolji?

Ne, to nije razlog. Mi nudimo mnogo dodatnih opcija koje pružaju korisnicima slobodu da tweakaju emulator kako oni sami žele. Na taj način korisnici mogu poboljšati svoje iskustvo na razne načine, puno bolje i detaljnije nego što bi mogli sa jednostavnim i malobrojnim opcijama.
Također imamo i vodič za konfiguracije koji sam napravio i koji je preveden za PCS2 korisnike na čak 25 jezika. Ovim putem se i želim zahvaliti cijeloj ekipi i predivnim ljudima koji su pomogli u prevođenju. Prijevodi se mogu naći na našoj stranici i forumu. Avih je napravio i kraći vodič za one kojima lako dosade oveće upute i žele se što prije igrati, tako da odsada imamo i to.
Jasno nam je da mnogi novi korisnici mogu biti preplašeni svim opcijama koje PCSX 2 ima, no otkad je izašla verzija 0.9.8 emulator je konfiguriran sa što kompatibilnijim postavkama. Sve što trebate je instalirati ga, izabrati igru i pokrenuti je. Većina igara radi savršeno sa već postavljenim postavkama.

Smatrate li da ste dosegli granice u razvoju emulatora ili nas očekuje još novosti u svezi PCSX 2?

Još puno stvari se može dodati u ovaj emulator. Online igranje i USB emulacija su dvije stvari na kojima radimo sada. Kompatibilnost i brzina se također opet podešavaju i poboljšavaju.

Koliko zarađujete od izrade PCSX 2 emulatora? Ima li uopće profita? Mislim, ako nema, zašto uopće radite emulatore?

Tim nije plaćen za razvijanje PCSX 2. Koristimo samo google oglase na našoj stranici i primamo donacije fanova da platimo održavanje servera, a ako išta ostane iskoristimo taj novac da nadogradimo developerski sustav tako da lakše integriramo nove tehnologije.

Osobno, na svojoj konfiguraciji (Core 2 Duo 2.66, Nvidia GeForce 9600GT, 2 GB Ram) primijetio sam da su RPG igre ugodnije za igranje na normalnim postavkama grafike zajedno sa pokrenutim speed hackom. Druge igre su prespore, bugovite ili kompletno neigrive. Koja je konfiguracija optimalna za PCSX2?

Ovo je jedno od najčešćih pitanja koje dobivamo. Istina je u tome da ne postoji neka „zlatna konfiguracija“ za sve igre i zato imamo toliko opcija za PCSX2. Najbolja konfiguracija za sistem koji si spomenuo može biti najgora za stariji PC. Isto se može aplicirati na razne igre, dobra konfiguracija za igru X možda nije dobra za igru Y.
No, da vam damo neku širu sliku problema, konfiguracija koja radi na većini igara i pod lijepom brzinom je ona koja je uobičajena sa svim aktiviranim speed hackovima. Naravno, postoje i igre koje imaju glitcheve, vrlo su spore ili jednostavno ne rade za koje se ne možeš ništa nego nadati da će biti igrive u idućem izdanju PCSX 2 emulatora.

Što misliš o novim HD izdanjima igara? Možda ne bi bile razvijene uopće da nisu vidjeli grafička poboljšanja koja je igrama donio PCSX 2?

Osobno, HD remakeovi PlayStation 2 igara mi izgledaju gore nego originalne igre sa našim emulatorom. No, smatram da bez obzira koliko ljudi uvidi mogućnosti HD igranja preko našeg emulatora, Sony bi i dalje izdavao HD remakeove svojih popularnih igara jer im se to jednostavno previše isplati. Mala cijena produkcije, mali troškovi, a moguća je velika zarada. No, neki HD remakeovi dodaju više detalja naslovu nego je to samo puko povećanje rezolucije, a to PCSX2 nikad neće moći napraviti.

Koliki postotak igara je igriv na emulatoru?

Oko 70% prema našim listama kompatibilnih igara. To je dosta veliki broj, što se mene tiče.

Kakav je Sonyjev stav prema vašem emulatoru?

Sony nam se nije uopće obratio, niti smo se mi obratili njima. Zasigurno znaju da postojimo, no nismo nikad imali nikakvih zakonskih problema s njima, iako su ih mnogi očekivali.
I da nas Sony mrzi, PCSX2 tim je bio jako oprezan da ne povrijedi Sonyjeva autorska prava budući da je PCSX 2 besplatan proizvod, cijeli program je stvoren takozvanim reverse inžinjeringom (nikakvi BIOS dosjei koji su dio Sonyjevog copyrighta nisu priloženi uz program) a na našem forumu ne podržavamo niti toleriramo piratstvo.
Znači, na kraju su svi sretni.

Smatrate li da je bilo što ilegalno u vašem emulatoru? Budimo realni, mnogi korisnici nemaju originalne igre nego skidaju piratske verzije i igraju ih na ovaj način na svom kompjuteru, Kako se PCSX2 nosi sa ovim situacijama?

Kao što sam već objasnio, nema ništa ilegalno ili protuzakonito u PCSX-u 2. Naravno, slažem se da postoje ljudi koji iskorištavaju ilegalno skinute igre i BIOS dosjee, no to je izvan naše kontrole. Mi samo pružamo program, ako ga koristite na zakonit ili nezakonit način to ovisi o vama, točnije, o korisnicima. PCSX 2 tim ne podržava nikoga tko ima piratske verzije igara i to je sve što možemo učiniti u toj borbi protiv piratstva u ovom trenutku.
Čini mi se da nitko ne misli na jednu drugu grupu korisnika koja je puno veća, a to su vlasnici PlayStation 2 konzole koji žele svoje omiljene igre igrati na većoj rezoluciji, a neke naslove tek sad kupuju upravo zbog toga. Samim time se poboljšava i prodaja nekih igara.

Kada izlazi iduća verzija emulatora?

Nije mi drago što moram koristiti klišej, no odgovor je:“Kada bude spremna“. Jednostavno, tim mora biti siguran da smo napravili dovoljno poboljšanja da ga izdamo kao novi update.

Je li realno očekivati PlayStation 3 emulator u bliskoj budućnosti?

Osobno, mislim da nije. Možda razvoj takvog emulatora počne u bliskoj budućnosti (kao što je i razvoj PCSX 2 počeo davne 2001.godine), no držite na umu da je PCSX2 mogao pokretati igre normalno tek 2007. godine, šest godina nakon što je izrada na njemu počela. Sad razmislite o tome koliko će trebati za izradu poštenog PlayStation 3 emulatora. Ta konzola je puno kompleksnija i jača nego PlayStation 2, pa je potrebno dodati još pokoju godinu razvoja.

No, nikad ne reci nikad.

Ovim putem bih upozorio ljude da ne vjeruju raznim zapisima na  Youtubeu i stranicama koje govore da imaju PlayStation 3 emulatore, svi su lažni i imaju viruse u sebi. Bit će potrebne godine prije nego što se takvo nešto razvije.

Hvala ti na odvojenom vremenu i približavanju cijele situacije GoodGame čitateljima i čitateljicama.

Hvala vama!

PODIJELI POST!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Reddit
Autor: Martin Perušić Vidi sve postove od
My life is so much more interesting inside my head...

Jedan Komentar za "[GG interview]:PCSX 2 team intervju"

  1. nepoznat 27/03/2012 u 16:05 - Reply

    “Sve je počelo davne 2011. godine”. Ili možda 2001. ? :)

Ostavi odgovor

Troškovi Goodgame.hr servera se ne plaćaju sami, ovisimo o reklamama koje vam se prikazuju. Podržite Goodgame.hr tako da ugasite AdBlock na našoj stranici.