PROIZVOĐAČ: Telltale Games

IZDAVAČ: Telltale Games

PLATFORME: PS3, PC, XBOX

ŽANR: avantura

DATUM IZDAVANJA: 27. travnja 2012. (USA)

Brains!

Svi smo se tijekom svojih geekovskih života barem jednom našli u situaciji da razmišljamo kako bismo reagirali i preživjeli da dođe do zombi apokalipse, gdje bismo se sklonili, kakvo oružje koristili i što bismo učinili sa svojim bližnjima da se zaraze virusom. E, nažalost, došlo je do zombi apokalipse, a na vama je da preživite (što duže). Kad je prije dvije godine počelo emitiranje AMC-ove serije The Walking Dead snimljene po stripovima Roberta Kirkmana, nisam pretjerano puno očekivao. Mislim, budimo realni. Snimati nekoliko sezona serije u kojoj par ljudi pokušava preživjeti na post apokaliptičnoj Zemlji koja vrvi zombijima i nema neku budućnost. Trčimo, skrivamo se, ginemo, trčimo dalje… No, moram priznati da me serija iznenadila. Nije remek-djelo, ali definitivno me uspjela prikovati uz ekran tijekom ove dvije sezone. Zašto? Zato jer su odlučili staviti manje akcije i više dramskih zapleta i karakterizacije likova. I to im (zasad) uspijeva. Serija je dobila mnogo ljubitelja i bilo je logično očekivati da će se u nekom trenutku pojaviti i igra. The Walking Dead zamišljen je kao igra u pet epizoda, sa oko 2 sata gameplaya po epizodi što nas dovodi do nekih 10 sati igre za 150 kn. Igru je moguće kupiti preko Steama za PC i preko PlayStation Store-a za PS3. Možete kupovati pojedinačne epizode za 35 kn po epizodi ili Season Pass za kompletnu igru što je nešto isplativija verzija jer osim niže cijene dobivate i neke dodatne sadržaje. U ovoj recenziji bavit ćemo se samo s prvom epizodom.

Novi dan

Vi ste Lee Everett, crnac i bivši zatvorenik (maštovito). Naravno s obzirom na tako dražesnog lika, nije problem uživjeti se u ulogu i zaigrati. U svojim avanturama (nastojanju da spasite živu glavu) sretat ćete neke nove likove, ali i neke koji su poznati iz stripova, ali i iz serije (Hershel, Glen…). Isto tako igra će vas dovoditi i na lokacije kojima su prošli Rick Grimes i ekipa iz serije. Pazite kako ćete razvijati lika, jer će vaši odgovori imati posljedice u kasnijim epizodama i utjecaja na kraj. Bitno je naglasiti kako nema krivog odabira, ali svaki donosi svoje posljedice. Nešto slično imali smo prilike vidjeti u briljantnom Heavy Rainu. Na primjer, kad šećete s djevojčicom koju upoznajete na samom početku igre i novi poznanik vas upita u kakvom ste odnosu, vaš odgovor definirat će kasniji odnos djevojčice prema vama i, vjerojatno, tijek kojim će igra ići kroz sljedeće epizode. Kako će to biti odrađeno, vidjet ćemo u novim epizodama. Naravno, da ne bi sve bilo bajno i krasno tu su i zombiji. Ružni, gladni, neumoljivi i odlučni da vas oglođu do zadnje koščice. Svjesan je toga i Lee koji se već u prvih par minuta igre sreće s hordom gladnih zombija i jedva izvlači živu glavu. Shvatili ste, u igri imate jednu zadaću – doživjeti sutra.

Gole činjenice

Grafika je lagano probavljiva, s noir stripovskim elementima koji su uvedeni kako bi igrača približili i originalnim stripovima. Kadkad ima problema s restriktivnom kamerom, tj. nespretnim kutovima kamere koja otežava kretanje. Animacije su glatke i dobro snimljene i fino se uklapaju u cijelu nelagodnu atmosferu. Zvuk je inicijalno imao nekih poteškoća, no to je riješeno s prvom zakrpom te se sada prilično dobro, atmosferično i lijepo uklapa s jezivom, no nenametljivom glazbom. Detalj koji ćete često čuti je zujanje muha koje se skupljaju oko trulih leševa. Voice over likova je odličan i često u njihovim glasovima možete osjetiti emocije (strah, nervozu…) Kretanje u akcijskim scenama od igrača se traži da brzo stisne tipku koja je prikazana na ekranu ili da s desnom analognom palicom nacilja zombija u glavu i ubije ga. Krvi, naravno, ima do koljena, pogotovo kad odlučite zombija dokrajčiti čekićem (Pegi Eighteen, kažu Ameri). Akcijskih scena nema pretjerano puno, igra je ipak avanturistički nastrojena, ali kad dođe do akcije, prepast ćete se više puta. Možda ćete pomisliti da sam stara, preplašena tetkica, ali ja sam ovo igrao u mrklom mraku s 5.1 zvukom i 3 metarskom slikom na zidu (projektor) tako da imam opravdanje. Priča, iako nije oslobođena klišeja, ima svoju dušu i dobro je režirana tako da igrača drži napetim i tjera ga da je „proživljava“ dalje, zajedno s Everettom. Osim grafike i zvuka koji dobro služe stvaranju atmosfere, priča je tu ipak najbitnija i zasad je interesantna. Nadajmo se da sljedeće epizode neće razočarati.

Što reći?

Ovo nije igra. Ovo je interaktivna priča. I dobra je. Da li se isplati dati 35 kuna na prvu epizodu igre koju ćete preći u dva sata? Da i ne. Ako ste raspoloženi za laganu zombi razbibirigu koja će dolaziti jednom mjesečno kroz 5 mjeseci i ako uz to volite i pratite TV seriju, odgovor je definitivno da i sumnjam da nećete odigrati i ostale epizode. No ako niste ljubitelj zombi tematike i više ste hardcore gamer koji ganja prestiž na COD-u, onda možda ova igra i nije za vas. U svakom slučaju, Episode 1 Demo je dostupan i na PS3 i na PC-u pa možete besplatno isprobati igru i sami zaključiti da li su truli leševi koji vam upravo žvaču desno stopalo vaš „cup of tea“.

PODIJELI OVO!

• Facebook
  • Twitter