Cyklus

mza_4646642804521757370.175x175-75
7.3 OCJENA
Grafika: 9/10
Gameplay: 8/10
Optimiziranost: 4/10

Odlična grafika | Trajanje | Uz dobar hardver je odlična

Loša optimiziranost za slabije mobilne uređaje i manje ekrane

U svijetu mobilnih igara, nije bitno samo imati dobru igru, nego je jednako toliko bitno koliko je vaša igra zapravo drugačija od toliko drugih. Eastasiasoft, izdavači Rainbow Moona (koji je Gordana oduševio) i kreatori Söldner-X: Himmelsstürmer naslova, izdali su novu igru za iOS i Android uređaje pod nazivom Cyklus. Jesu li developeri iz Eastasiasofta uspjeli u onome što se od njih očekuje? Pogledajmo zajedno.

Što je ustvari bit ove igre? Koncept igre je veoma jednostavan, pošto je ovo jedna od onih igara u kojima skužite kako igrati u nekoliko minuta. Vi ste pilot svemirskog broda koji se besprekidno okreće oko svoje osi i trebate proći kroz razne prepreke kako biste došli do cilja, a usput i skupljati razne power-upove i kristale, o kojima ćemo nešto poslije. Kontrole u igri se vode istom premisom jednostavnosti, pa je dovoljan jedan dodir na ekran i potez prstom u željenu stranu kako bismo pokretali naš svemirski brod, ali ovo ih ne čini dobrim samim po sebi. Cyklus se sastoji od sto razina podijeljenih u pet različitih svjetova od kojih svaki ima po dvadeset svojih, „tematskih“ razina. Kada sam započeo prelaženje ove igre, prvih petnaest minuta gameplaya mi je bilo izuzetno jednostavno, jer je težina razine bila izuzetno mala, pa sam zato ostavio igru po strani na neko vrijeme.

+1, +1 ,ono što uvijek volimo vidjeti :D

Koji dan poslije, ponovno sam odlučio odigrati igru. I ostao sam ugodno iznenađen. Težina igre veoma brzo raste, tako da od jednostavnih razina dolazimo do mnogo kompleksnijih u samo nekoliko minuta. Tako se konstantno uvode nove prepreke i sužuju puteljci po kojima prolazimo. Cilj gotovo nikada nije odmah vidljiv, pa ćemo do njega moći isključivo metodom pokušaja i promašaja, jer put do njega nije strogo definiran. Težina igre nakon prvih desetak levela pa do samog kraja je izuzetno velika, a igra zahtijeva veliku dozu strpljenja od igrača, ako ju želi prijeći u potpunosti. Prethodno spomenuti kristali se nalaze u svakom levelu i koristite ih za kupovanje power-upova. Izbornik za za kupnju power-upova je nenametljivo smješten u početnom ekranu igre, gdje možemo, osim navedenih unaprjeđenja, kupiti i nove svemirske brodove, ali je njihova uloga uistinu više kozmetička nego fukncionalna. Power-upovi se mogu pronaći i uzduž razina u igri, a uglavnom se pojavljuju na mjestima gdje su najpotrebniji. Tu su mogućnosti obnavljanja zdravlja broda, ogromne brzine, smanjivanja broda i zamrzavanja ciklične putanje broda.

Promjena izgleda broda je samo estetska

Ono što sam ranije naveo, odnosno problem s kontrolama, prisutan je isključivo kod manjih ekrana, gdje je prostor manevriranja prstom podosta ograničen. Uzmimo za primjer iPhoneov 3.5 inčni ekran. Na njemu će igrači (osobito oni s većim prstima) imati mnogo više problema nego kod većih ekrana (kao npr. u 4.65 inčnom ekranu u Samsung Galaxy Nexusa, na kojem je i ova igra testirana). Optimalna veličina ekrana za ovu igru bi bila minimalno 4 inča, jer je sve ispod toga pomalo i frustrirajuće. Osim ovoga, neoptimiziranost softvera za slabije (odnosno većinu Gingerbread jednojezgrenih mobitela) nije joj na hvalu, s obzirom da  tada igra zna jako često zastajkivati, što može učiniti iskustvo igranja dosta lošim. No, osim navedenih stvari, ne postoji ništa drugo što će vam ubiti užitak igranja. S grafičkog aspekta, igra je fenomenalno odrađena. Velika jednostavnost u 2D prikazu broda i okoliša je pun pogodak, jer ovakav prikaz je melem za oči igrača. Glazba prati stil koji je prisutan u grafičkom dijelu, a kompletan soundtrack je napravljen u zen raspoloženju, vjerojatno kako bi vas smirio dok psujete igri, jer ponovno niste uspjeli prijeći ovaj level.

Svemirski brodovi i Vikinzi. Tko bi rekao da idu zajedno?

Sve u svemu Cyklus nije nimalo loša igra, dapače, susrećemo se s jednim iznimno kvalitetnim naslovom. No, kao što sam naveo, igra nije dovoljno dobro optimizirana za sve uređaje, što joj oduzima nekoliko bodova u konačnoj ocjeni. S druge strane, ostatak igre je fenomenalan i definitivno zaslužuje pažnju svih igrača koji na svojoj mobilnoj platformi žele vidjeti jedan izazovan i drugačiji naslov.

PODIJELI OVO!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Reddit
Autor: Boris Martinović Vidi sve postove od
Dežurni techie u ekipi, a osobito ljubitelj hi-end Android smartphonea. I gamer, naravno.

2 Komentara za "Cyklus"

  1. PS2MASTER 22/09/2012 u 00:06 - Reply

    Dal postoji kakav emulator da se takve igre za Android igraju na PC-u?

  2. Boris Martinović 22/09/2012 u 09:24 - Reply

Ostavi odgovor